השר לוין על המערכת המשפטית: "פסולה, רדיקלית ולא דמוקרטית"

דוד לזר 2 Comment on השר לוין על המערכת המשפטית: "פסולה, רדיקלית ולא דמוקרטית"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ואם חברי הכנסת החרדים גוזרים על עצמם שתיקה בימים אלו, מתברר כי מי שעושה לחרדים את העבודה הוא דווקא שר התיירות יריב לוין מ'הליכוד' שתוקף בחריפות את 'נשות הכותל' ואת הקהילה הרפורמית.

הבוקר (שני) ב'מהדורת הבוקר' עם מרדכי לביא הוא התייחס למתווה שהתקבל אמש בממשלה ולפיו יוקצה מקום ל'נשות הכותל' לקיים בו את תפילותיהן ברחבת הכותל המערבי בירושלים, "המהלך נכפה עלינו, וזה לא סוד, האיום התמידי שעומד מעל הממשלה הוא איום הבג"צ, המציאות הזו שקומץ קטן של שופטים שמייצגים אג'נדה רדיקלית שאותה הם מצליחים לכפות על כלל אזרחי ישראל – היא לא פשוטה וזה מה שרצינו למנוע אמש, שלא נקבל פסיקה גרועה יותר", אמר לוין.

לדבריו, "הבעיה היא שאם נתנגד למה שסוכם, נמצא את עצמינו עם מתן אישור לנשות הכותל לקיים תהלוכות עם ספרי תורה בעזרת הנשים, ואני מאמין שבית משפט בישראל ייתן יד לזה, ואפילו אתפלא אם תהיה פסיקה אחרת".

"ובדיוק – זאת הבעיה הגדולה שאיתה אנחנו מתמודדים", הוסיף לוין, "ההתערבות של המערכת המשפטית בשאלות של השקפת עולם והניסיון לכפות ערכים שלא מקובלים – על רוב אזרחי ישראל. ואתמול קיבלנו תזכורת כואבת שצריך לבצע ולעשות שינוי גדול במערכת הזו".

עוד הוסיף השר לוין כי "המדינה שייכת לעם ישראל ולא לקומץ שופטים, הרוב הדמוקרטי צריך לקבל ביטוי גם במערכת בתי המשפט. תהליך הבחירה למערכת המשפטית היא גישה פסולה בכל דמוקרטיה. יש כאלו שמה שהם לא מצליחים לכפות במערכת הדמוקרטית, הם כופים את דעתם במערכת המשפט".

לוין תקף גם את הקהילה הרפורמית ואמר כי "הם לא עולים לארץ והם לא מעניקים גיבוי לישראל וכפי שהיה ראוי לבקש ממי שמבקש להתערב בדברים הפנימיים כאן בישראל, וגם התופעה של ההתבוללות שהגיעה להיקפים עצומים, ובלי שום ניסיון שלהם למנוע את זה".

השיא לדבריו היה בחתונתה של בני הזוג קלינטון, "כאשר ביתם נישאה ליהודי בטקס שניהלו אותו יחדיו, מי שמכנה את עצנו 'רב' רפורמי יחד עם כומר נוצרי, זו הרשעה מובהקת ביותר ללגיטימיות של ההתבוללות מבלי שאחד מהקהילה הרפורמית מגנה אותם, אי אשפר לנהוג ביד אחד ככה וביד השנייה לתבוע התערבות במה שקורה כאן בישראל", הוסיף לוין.

האזינו לראיון המלא:



2 תגובות

מיין תגובות